Cumu ghjudicà a qualità di a linea di assemblea di un attellu?
A chjave hè di prevene l'errori.
Cosa hè a "prova d'errore"?
Poka-YOKE hè chjamatu POKA-YOKE in Japanese è Error Proof o Fool Proof in inglese.
Perchè u Giapponese hè citatu quì? L'amici chì travaglianu in l'industria di l'automobile o di a fabricazione anu da sapè o avè intesu parlà di u Sistema di Produzione Toyota (TPS) di Toyota Motor Corporation.
U cuncettu di POKA-YOKE hè statu prima cuniatu da Shingo Shingo, un espertu di gestione di qualità giapponese è fundatore di u Sistema di Produzione TOYOTA, è hà sviluppatu in un strumentu per ottene zero difetti è infine eliminà l'ispezione di qualità.
Litteralmente, poka-yoke significa prevenzione di l'errori. Per capisce veramente u poka-yoke, fighjemu prima "errori" è perchè succede.
"Errors" causanu deviazioni da l'aspettattivi, chì ponu eventualmente portanu à difetti, è una grande parte di u mutivu hè chì a ghjente hè negligente, inconsciente, etc.
In l'industria di fabricazione, a nostra più grande preoccupazione hè l'occurrence di difetti di u produttu. "Omu, macchina, materiale, metudu, ambiente" ponu tutti cuntribuisce à i difetti.
L'errori umani sò inevitabbili è ùn ponu esse completamente evitati. Sti errori ponu dinù impact machines, materiali, metudi, ambiente, e misurazioni, cum'è l'emozioni di a ghjente ùn sò micca sempre stabile è pò purtà à sbagli, cum'è aduprà u materiale sbagliatu.
In u risultatu, u cuncettu di "prevenzione di l'errore" emerge, cun un focusu significativu in a lotta contru l'errori umani. In generale, ùn discutemu micca l'equipaggiu è l'errore materiale in u stessu cuntestu.
1. Chì sò i causi di l'errori umani ?
Dimenticà, interpretazione sbagliata, identificazione sbagliata, sbaglii principianti, sbaglii deliberati, sbaglii disattenti, errori di cumpiacenza, errori per mancanza di standard, sbaglii involontari, è sbaglii deliberati.
1. Dimenticà :Quandu ùn simu micca focu annantu à qualcosa, hè prubabile di scurdà.
2. Capisce l'errori:Spessu interpretemu a nova infurmazione basatu nantu à e nostre sperienze passate.
3. Errori di identificazione:L'errori ponu accade si guardemu troppu rapidamente, ùn vedemu micca chjaramente, o ùn fate micca attente.
4. Errori principianti:Errori causati da a mancanza di sperienza; per esempiu, i novi impiegati generalmente facenu più sbagli chì l'impiegati sperimentati.
5. Errori intenzionale:Errori fatti scegliendu micca di seguità certe regule in un tempu specificu, cum'è correre una luce rossa.
6. Errori inadvertiti:Errori causati da l'assenza di mente, per esempiu, attraversà inconscientemente a strada senza nutà a luce rossa.
7. Errori d'inerzia:Errori risultanti da un ghjudiziu lento o l'azzione, cum'è u frenu troppu pianu.
8. Errori causati da mancanza di standard:Senza regule, ci sarà disordine.
9. Errori accidentali:Errori risultanti da situazioni impreviste, cum'è un fallimentu bruscu di certi equipaghji d'ispezione.
10. Errore deliberatu:Errore umanu intenzionale, chì hè un trattu negativu.
2. Chì cunsequenze portanu sti errori à a pruduzzione ?
Ci sò parechji esempi di errori chì accadenu durante u prucessu di produzzione.
Ùn importa micca e parte chì sò prudutte, questi errori ponu purtà e seguenti cunsiquenzi à a produzzione:
a. Manca un prucessu
b. Errore di funziunamentu
c. Errore di cunfigurazione di u travagliu
d. Parts mancanti
e. Utilizà a parte sbagliata
f. Errore di trasfurmazioni di u travagliu
g. Misoperation
h. Errore di aghjustamentu
i. Parametri di l'equipaggiu impropriu
j. Fixazione impropria
Se a causa è a cunsiquenza di l'errore sò ligati, avemu a figura seguente.
Dopu avè analizatu e cause è e cunsequenze, duvemu principià per risolve.
3. Contramisuri è idee per a prevenzione di l'errore
Per un bellu pezzu, e grande cumpagnie anu invocatu "a furmazione è a punizione" cum'è e misure primarie per prevene l'errori umani. L'operatori anu sottumessu una furmazione estensiva, è i gestori anu enfatizatu l'impurtanza di esse seriu, travagliadori è cuscenti di qualità. Quandu l'errori sò accaduti, i salarii è i bonus sò spessu deduti cum'è una forma di punizioni. In ogni casu, hè sfida à eliminà cumplettamente l'errori causati da a negligenza umana o l'oblio. Per quessa, u metudu di prevenzione di l'errore di "furmazione è punizioni" ùn hè micca stata cumpletamente successu. U novu metudu di prevenzione di l'errore, POKA-YOKE, implica l'usu di l'equipaggiu o metudi specifichi per aiutà l'operatori à detectà facilmente difetti durante l'operazione o prevene i difetti dopu l'errore di operazione. Questu permette à l'operatori di autoverificà è rende l'errori più evidenti.
Prima di principià, hè sempre necessariu enfatizà parechji principii di prevenzione di l'errore:
1. Evite aghjunghje à a carica di travagliu di l'operatori per assicurà l'operazione liscia.
2. Cunsiderate i costi è evite perseguite e cose caru senza cunsiderà a so efficacità attuale.
3. Fornite feedback in tempu reale quandu pussibule.
4. Ten principii di prevenzione di errore maiò è e so applicazioni
Da a metodulugia à l'esecuzione, avemu 10 principii maiò di prevenzione di l'errore è e so applicazioni.
1. Principiu di eliminazione radicali
I causi di l'errori seranu eliminati da a radica per evità l'errori.
A stampa sopra hè un pannellu di plastica di un mecanismu di ingranaggi.
Un bulge and groove sò deliberatamente disignati nantu à u pannellu è a basa per evità a situazione induve u pannellu di plastica hè stallatu à l'inversu da u nivellu di disignu.
2. Principiu di sicurità
Dui o più azzioni devenu esse realizatu inseme o in sequenza per finisce u travagliu.
Parechji travagliadori implicati in l'operazioni di stampatura ùn ponu micca caccià e so mani o dite in u tempu durante u prucessu di stampa, chì pò purtà à ferite gravi. L'imaghjini sopra illustra chì l'equipaggiu di stampaggio funziona solu quandu e duie mani appughjà simultaneamente u buttone. Aghjunghjendu una griglia protettiva sottu à u muffa, una capa extra di sicurità pò esse furnita, chì offre una doppia prutezzione.
3. Principiu automaticu
Aduprà diversi principii ottici, elettrici, meccanichi è chimichi per cuntrullà o invià azioni specifiche per prevene errori.
Se l'installazione ùn hè micca in u locu, u sensoru trasmette u signale à u terminal è emette un ricordu in forma di fischiu, luce lampante è vibrazione.
4. Principiu di rispettu
Verificendu a coherenza di l'azzione, l'errori ponu esse evitati. Questu esempiu s'assumiglia assai à u principiu di cutting root. A tappa di viti hè destinata à snap in un latu è allargà nantu à l'altru; u corpu currispundente hè ancu cuncepitu per avè un latu altu è un bassu è pò esse installatu solu in una direzzione.
5. Principiu sequenziale
Per evitari di riversà l'ordine o u prucessu di travagliu, pudete organizà in l'ordine di numeri.
U sopra hè un codice à barre chì serà stampatu solu dopu avè passatu l'ispezione. Prima inspeccionendu è poi emettendu u codice à barre, pudemu evità di manca u prucessu di ispezione.
6. Principiu di isolamentu
Separate diverse spazii per prutege certi spazii è evità errori.
L'imaghjina sopra mostra l'equipaggiu di debilitazione laser per u pannellu di strumenti. Stu equipamentu detecterà automaticamente u statutu di output attuale di u prucessu. S'ellu si trova micca qualificatu, u pruduttu ùn serà micca sguassatu è serà postu in una zona separata designata per micca qualificata.prudutti machinati.
7. Principiu di copia
Se u stessu travagliu deve esse fattu più di duie volte, hè cumpletu da "copià".
A stampa sopra mostra sia a manca sia a dirittapezzi cnc persunalizatidi u parabrisa. Sò cuncepiti in modu identicu, micca specchiu. Per mezu di l'ottimisazione cuntinuu, u numeru di pezzi hè stata ridutta, facendu più faciule di gestisce è riducendu a pussibilità d'errore.
8. Principiu di strata
Per evitari di fà diverse attività in modu incorrectu, pruvate di distingue.
Ci sò diffirenzii in i ditagli trà e parte high-end è low-end, chì hè cunvenutu per l'operatori per distingue è assemble dopu.
9. Principiu d'avvertimentu
Sì un fenomenu anormale si trova, un avvisu pò esse indicatu da segni evidenti o sonu è luce. Questu hè comunmente utilizatu in vitture. Per esempiu, quandu a vitezza hè troppu alta o u cinturione di sicurezza ùn hè micca strettu, una alarma serà attivata (cù un ricordu di luce è di voce).
10. Principiu di mitigazione
Aduprà diversi metudi per riduce i danni causati da errori.
I separatori di cartone sò cambiati in imballaggi di vassoi blister, è i cuscinetti protettivi sò aghjuntu trà e strati per impediscenu a pittura di sbattà.
Se ùn avemu micca attentu à a prevenzione di l'errore nantu à a linea di produzzione di l'attellu di produzzione CNC, hà da purtà ancu à cunsequenze irreversibili è gravi:
Se una macchina CNC ùn hè micca calibrata currettamente, pò pruduce pezzi chì ùn scontranu micca e dimensioni specificate, purtendu à i prudutti difetti chì ùn ponu micca esse usatu o venduti.
Errori in uprucessu di fabricazione cncpò risultatu in materiali sprechi è a necessità di rilavorazione, aumentendu significativamente i costi di produzzione.
Se un errore criticu hè scupertu tardu in u prucessu di produzzione, pò causà ritardi significativi postu chì i pezzi difetti anu da esse rifatti, disturbendu tuttu u prugramma di produzzione.
Periculi di sicurezza:
I pezzi machinati inappropriatamente ponu esse risichi per a sicurezza se sò usati in applicazioni critiche, cum'è cumpunenti aerospaziali o automobilistici, potenzialmente portanu à accidenti o fallimenti.
Dannu à l'equipaggiu:
L'errori in a prugrammazione o in a cunfigurazione ponu causà scontri trà a macchina è a pezza di travagliu, dannendu l'equipaggiu CNC caru è purtendu à riparazioni costose è tempi di inattività.
Dannu à a reputazione:
Pruduzzione constantemente di bassa qualità o difettuparti cncpò dannà a reputazione di una cumpagnia, purtendu à a perdita di clienti è opportunità di cummerciale.
Tempu di Post: 29-May-2024