L'interazione critica trà e tolleranze geometriche è dimensionali in i pezzi CNC

A precisione di i paràmetri geometrichi di e parti meccaniche hè influenzata da l'errore dimensionale è l'errore di forma. I disinni di parti meccaniche spessu specificanu tolleranza dimensionale è tolleranza geomètrica simultaneamente. Ancu s'ellu ci sò differenze è cunnessione trà i dui, i requisiti di precisione di i paràmetri geometrichi determinanu a relazione trà a tolleranza geomètrica è a tolleranza dimensionale, secondu e cundizioni d'usu di a parte meccanica.

 

1. Diversi principii di tolleranza riguardu à a relazione trà e tolleranza dimensionale è e tolleranza geomètrica

 

I principii di tolleranza sò rigulamenti chì determinanu se e tolleranze dimensionali è e tolleranze geometriche ponu esse usate in modu intercambiable o micca. Sì sti tolleranze ùn ponu esse cunvertite in l'altri, sò cunsiderate principii indipendenti. Per d 'altra banda, se a cunversione hè permessa, hè un principiu cunnessu. Questi principii sò ancu classificati in requisiti inclusivi, requisiti massimi di entità, requisiti minimi di entità è requisiti reversibile.

 

2. Terminologia basica

1) Dimensione reale locale D al, d al

A distanza misurata trà dui punti currispundenti in ogni sezione normale di una funzione attuale.

 

2) Azzione esterna taglia D fe, d fe

Sta definizione si riferisce à u diametru o a larghezza di a superficia ideale più grande chì hè cunnessa esternamente à a superficia interna attuale o à a superficia ideale più chjuca chì hè cunnessa esternamente à a superficia esterna attuale à una certa lunghezza di a funzione misurata. Per e caratteristiche assuciate, l'assi o u pianu centrale di a superficia ideale deve mantene a relazione geomètrica data da u disegnu cù u datu.

 

3) In vivo action size D fi, d fi

U diamitru o a larghezza di a superficia ideale più chjuca in u cuntattu di u corpu cù a superficia interna attuale o a superficia ideale più grande in u cuntattu di u corpu cù a superficia esterna attuale à una certa lunghezza di a funzione misurata.

 

4) Massima dimensione fisica effettiva MMVS

A dimensione massima fisica effettiva si riferisce à a dimensione di l'effettu esternu in u statu induve hè più efficace fisicamente. Quandu si tratta di a superficia interna, a dimensione massima di solidu efficace hè calculata sottraendu u valore di tolleranza geomètrica (indicata da un simbulu) da a dimensione massima di solidu. Per d 'altra banda, per a superficia esterna, a dimensione massima di u solidu efficace hè calculata aghjunghjendu u valore di tolleranza geomètrica (indicata ancu da un simbulu) à a dimensione massima di u solidu.

MMVS = MMS± forma di T

In a formula, a superficia esterna hè rapprisintata da un signu "+", è a superficia interna hè rapprisintata da un signu "-".

 

5) Dimensione minima fisica effettiva LMVS

A dimensione minima effettiva di una entità si riferisce à a dimensione di u corpu quandu hè in un statu minimu efficace. Quandu si riferisce à a superficia interna, a dimensione fisica minima effettiva hè calculata aghjunghjendu u valore di tolleranza geomètrica à a dimensione fisica minima (cum'è indicatu da un simbulu in una stampa). Per d 'altra banda, quandu si riferisce à a superficia esterna, a dimensione fisica minima effettiva hè calculata sottraendu u valore di tolleranza geomètrica da a dimensione fisica minima (indicata ancu da un simbulu in una stampa).

LMVS = LMS ± forma di t

In a formula, a superficia interna piglia u signu "+", è a superficia esterna piglia u signu "-".

 LAVORAZIONI CNC part-Anebon1

 

3. Principiu di l'indipendenza

U principiu di l'indipendenza hè un principiu di tolleranza utilizatu in u disignu di l'ingegneria. Questu significa chì a tolleranza geomètrica è a tolleranza dimensionale specificata in un disegnu sò separati è ùn anu micca correlazione cù l'altri. E duie tolleranze anu da risponde à e so esigenze specifiche indipindentamente. Se a tolleranza di a forma è a tolleranza dimensionale seguenu u principiu di l'indipendenza, i so valori numerichi devenu esse marcati nantu à u disegnu separatamente senza alcunu marcatu supplementu.

LAVORAZIONI CNC-Anebon1

 

Per assicurà a qualità di e parti presentati in a figura, hè impurtante di cunsiderà a tolleranza dimensionale di u diametru di l'arburetu Ф20 -0,018 è a tolleranza di dritta di l'assi Ф0,1 indipindente. Questu significa chì ogni dimensione deve risponde à i requisiti di u disignu per sè stessu, è per quessa deve esse inspeccionatu separatamente.

U diametru di l'arbulu deve falà trà a gamma di Ф19.982 à 20, cù un errore di dritta permessa trà a gamma di Ф0 à 0.1. Ancu s'ellu u valore massimu di a dimensione attuale di u diametru di l'arburu pò estenderà à Ф20,1, ùn hè micca bisognu di cuntrullà. U principiu di l'indipendenza s'applica, vale à dì chì u diametru ùn hè micca sottumessu à una ispezione cumpleta.

 

4. Principiu di tolleranza

 

Quandu una figura di simbulu appare dopu à a deviazione di limitu dimensionale o u codice di zona di tolleranza di un elementu unicu nantu à un disegnu, significa chì l'elementu unicu hà esigenze di tolleranza. Per soddisfà i requisiti di cuntinimentu, a funzione attuale deve rispettà u limite fisicu massimu. In altri palori, a dimensione esterna di a funzione ùn deve micca più di u so limite fisicu massimu, è a dimensione attuale locale ùn deve esse più chjuca di a so dimensione fisica minima.

A figura indica chì u valore di dfe deve esse menu o uguali à 20mm, mentri u valore di dal deve esse più grande o uguale à 19.70mm. Durante l'ispezione, a superficia cilindrica serà cunsiderata qualificata s'ellu pò passà per un calibre di forma piena cù un diametru di 20 mm è se a dimensione attuale locale tutale misurata in dui punti hè più grande o uguale à 19,70 mm.

LAVORAZIONI CNC-Anebon2

U requisitu di tolleranza hè un requisitu di tolleranza chì cuntrolla simultaneamente l'errore di dimensione è forma reale in a gamma di tolleranza dimensionale.

 

5. Esigenza massima di entità è e so esigenze di reversibilità

 

Nantu à u disegnu, quandu una figura di simbulu seguita u valore di tolleranza in a casella di tolleranza geomètrica o a lettera di riferimentu, significa chì l'elementu misuratu è l'elementu di riferimentu adoptanu i requisiti fisichi massimi. Suppone chì a stampa hè tichjata dopu à u simbulu stampa dopu à u valore di tolleranza geomètrica di l'elementu misuratu. In questu casu, significa chì u requisitu reversibile hè utilizatu per u massimu requisitu solidu.

 

1) U requisitu massimu di entità si applica à l'elementi misurati

 

Quandu si misurà una funzione, se un requisitu di solidità massima hè applicatu, u valore di tolleranza geomètrica di a funzione serà datu solu quandu a funzione hè in a so forma solida massima. Tuttavia, se u contornu attuale di a funzione si svia da u so statu solidu massimu, vale à dì chì a dimensione reale locale hè sfarente da a dimensione solida massima, u valore di l'errore di forma è di pusizioni pò superà u valore di tolleranza datu in u statu solidu massimu, è A quantità massima eccessiva serà uguale à u statu solidu massimu. Hè impurtante di nutà chì a tolleranza dimensionale di l'elementu misuratu deve esse in a so dimensione fisica massima è minima, è a so dimensione attuale lucale ùn deve esse più di a so dimensione fisica massima.

LAVORAZIONI CNC-Anebon3

A figura illustra a tolleranza di dritta di l'assi, chì aderisce à u più altu requisitu fisicu. Quandu u fustu hè in u so statu solidu massimu, a tolleranza di dritta di u so assi hè Ф0.1mm (Figura b). In ogni casu, se a dimensione attuale di l'arbulu devia da u so statu solidu massimu, l'errore di drittu permissibule f di u so assi pò esse aumentatu in cunseguenza. U diagramma di a zona di tolleranza furnitu in a Figura C mostra a relazione currispondente.

 

U diametru di l'arbulu deve esse in a gamma di Ф19.7mm à Ф20mm, cù un limitu massimu di Ф20.1mm. Per verificà a qualità di l'arburetu, prima misurà u so contornu cilindrico contr'à un calibre di pusizione chì cunforma à a dimensione massima di u limite fisicu efficace di Ф20.1mm. Allora, aduprate u metudu di dui punti per misurà a dimensione attuale di l'arbulu è assicuratevi chì cade in e dimensioni fisiche accettabili. Se e misurazioni scontranu sti criterii, l'arbulu pò esse cunsideratu qualificatu.

 

U diagramma dinamicu di a zona di tolleranza illustra chì, se a dimensione attuale diminuisce da u statu solidu massimu di Ф20mm, u valore di l'errore di rettilineità permissibile f hè permessu di aumentà in cunseguenza. Tuttavia, l'aumentu massimu ùn deve esse più di a tolleranza dimensionale. Questu permette a trasfurmazioni di a tolleranza dimensionale in a tolleranza di forma è pusizioni.

 

2) I requisiti riversibili sò usati per i requisiti massimi di l'entità

Quandu u requisitu per a reversibilità hè applicatu à u requisitu di solidità massima, u contornu attuale di a funzione misurata deve cunfurmà cù u so limite di solidità massima efficace. Se a dimensione attuale si devia da a dimensione massima di u solidu, l'errore geomètrico hè permessu di superà u valore di tolleranza geomètrica datu. Inoltre, se l'errore geomètrico hè menu di u valore di a differenza geomètrica data in u statu solidu massimu, a dimensione attuale pò ancu superà e dimensioni massime di u statu solidu, ma l'eccessu massimu permissibile hè una cumuna dimensionale per u primu è una tolleranza geomètrica data. per l'ultimi.

LAVORAZIONI CNC-Anebon4

A figura A hè un'illustrazione di l'usu di esigenze riversibili per u requisitu massimu di solidu. L'assi duveria suddisfà d fe ≤ Ф20.1mm, Ф19.7 ≤ d al ≤ Ф20.1mm.

 

A furmula sottu spiega chì, se a dimensione attuale di un fustu svia da u statu solidu massimu à u statu solidu minimu, l'errore di drittu di l'assi pò ghjunghje à u valore massimu, chì uguali à u valore di tolleranza di dritta di 0,1 mm datu in u disegnu plus. a tolleranza di taglia di l'arbulu di 0,3 mm. Questu risultatu in un totale di Ф0.4mm (cum'è mostra in Figura c). Se u valore di l'errore di drittu di l'assi hè menu di u valore di tolleranza di 0.1mm datu nantu à u disegnu, hè Ф0.03mm, è a so dimensione attuale pò esse più grande di a dimensione fisica massima, righjunghjendu Ф20.07mm (cum'è mostra in Figura). b). Quandu l'errore di dritta hè zero, a so dimensione attuale pò ghjunghje à u valore massimu, chì uguali à a so dimensione massima di u limite fisicu efficace di Ф20.1mm, cusì risponde à u requisitu di cunvertisce a tolleranza geomètrica in a tolleranza dimensionale. A figura c hè un diagramma dinamicu chì illustra a zona di toleranza di a relazione descritta sopra.

 

Durante l'ispezione, u diametru attuale di l'arbu hè paragunatu à u calibre di pusizioni cumpletu, chì hè cuncepitu basatu annantu à a dimensione massima di u limite fisicu efficace di 20,1 mm. Inoltre, se a dimensione attuale di l'arbulu, misurata cù u metudu di dui punti, hè più grande di a dimensione fisica minima di 19,7 mm, allora a parte hè cunsiderata qualificata.

 

3) I requisiti massimi di entità si applicanu à e funzioni di dati

Quandu s'applicanu i requisiti di solidità massima à e caratteristiche di dati, u datum deve cunfurmà à i cunfini currispondenti. Questu significa chì quandu a dimensione di l'azzione esterna di a funzione di dati difiere da a so dimensione di u cunfini currispondente, l'elementu di dati hè permessu di spustà in un certu intervallu. A gamma flottante hè uguale à a diffarenza trà a dimensione di l'azzione esterna di l'elementu datum è a dimensione di u cunfini currispundente. Quandu l'elementu datum si svia da u statu di l'entità minima, u so intervallu flottante aumenta finu à u massimu.

LAVORAZIONI CNC-Anebon5

A figura A mostra a tolleranza di coaxialità di l'assi di u circhiu esternu à l'assi di u circhiu esternu. L'elementi misurati è l'elementi di dati adoptanu i requisiti fisichi massimi à u stessu tempu.

Quandu l'elementu hè in u so statu solidu massimu, a tolleranza di coaxiality di u so assi à u datum A hè Ф0.04mm, cum'è mostra in a Figura B. L'assi misurata deve suddisfà d fe≤Ф12.04mm, Ф11.97≤d al≤ФФ12mm .

Quandu un picculu elementu hè misuratu, hè permissibile per l'errore di coaxialità di u so assi per ghjunghje à u valore massimu. Stu valore hè uguali à a somma di dui tolleranze: a tolleranza coaxiality di 0.04mm specificata in u disegnu è a tolleranza dimensionale di l'assi, chì hè Ф0.07mm (cum'è mostra in Figura c).

Quandu l'assi di u datum hè à u massimu limite fisicu, cù una dimensione esterna di Ф25mm, a tolleranza di coaxiality data nantu à u disegnu pò esse Ф0.04mm. Se a dimensione esterna di u datum si riduce à a dimensione fisica minima di Ф24.95mm, l'assi di dati pò flutterà in a tolleranza dimensionale di Ф0.05mm. Quandu l'assi hè in u statu flottante estremu, a tolleranza di coaxialità aumenta à u valore di tolleranza dimensionale di dati di Ф0.05mm. In u risultatu, quandu l'elementi misurati è dati sò in u statu solidu minimu à u stessu tempu, l'errore di coaxiality massima pò ghjunghje sin'à Ф0.12mm (Figura d), chì hè a summa di 0.04mm per a tolleranza di coaxiality, 0.03mm. per a tolleranza dimensionale di datum è 0,05 mm per a tolleranza flottante di l'asse di datum.

 

6. Requisiti minimi di l'entità è e so esigenze di reversibilità

 

Se vede una figura di simbulu marcata dopu à u valore di tolleranza o lettera di dati in a casella di tolleranza geomètrica nantu à un disegnu, indica chì l'elementu misuratu o l'elementu di dati deve risponde à i requisiti fisichi minimi, rispettivamente. Per d 'altra banda, se ci hè un simbulu dopu à u valore di tolleranza geomètrica di l'elementu misuratu, significa chì u requisitu reversibile hè utilizatu per u requisitu minimu di l'entità.

 

1) I requisiti minimi di l'entità si applicanu à i requisiti sottu à a prova

Quandu s'utilice u requisitu di l'entità minima per un elementu misuratu, u contornu attuale di l'elementu ùn deve micca sopra à u so limitu effettivu à una certa lunghezza. Inoltre, a dimensione attuale lucale di l'elementu ùn deve micca più di a so dimensione massima o minima di l'entità.

Se u requisitu minimu di solidu hè applicatu à una funzione misurata, u valore di tolleranza geomètrica hè datu quandu a funzione hè in u statu solidu minimu. In ogni casu, se u contornu propiu di a funzione devia da a so dimensione minima di solidu, a forma è u valore di l'errore di pusizione pò superà u valore di tolleranza datu in u statu solidu minimu. In tali casi, a dimensione attiva di a funzione misurata ùn deve esse più di u so minimu solidu, efficacità di u cunfini.

 

2) I requisiti riversibili sò usati per i requisiti minimi di l'entità

Quandu applicà u requisitu reversibile à u requisitu minimu di solidu, u contornu attuale di a funzione misurata ùn deve micca sopra u so limite minimu solidu, efficace à una certa lunghezza. Inoltre, a so dimensione attuale locale ùn deve micca più di a dimensione massima solida. In queste cundizioni, ùn hè micca solu l'errore geomitricu permessu di superà u valore di tolleranza geomètrica datu in u statu fisicu minimu quandu a dimensione attuale di l'elementu misuratu s'alluntana da a dimensione fisica minima, ma hè ancu permessu di superà a dimensione fisica minima quandu a dimensione attuale hè diversa, sempre chì l'errore geomètrico hè più chjucu cà u valore di tolleranza geomètrica datu.

Ulavorati CNCesigenze per u minimu solidu è a so reversibilità deve esse usata solu quandu a tolleranza geomètrica hè usata per cuntrullà a funzione centru assuciata. Tuttavia, se aduprà sti esigenze o micca dipende da i requisiti di prestazione specifichi di l'elementu.

Quandu u valore di tolleranza geomètrica datu hè cero, i requisiti solidi massimi (minimi) è i so esigenze riversibili sò chjamati tolleranza geomètrica zero. À questu puntu, i cunfini currispundenti cambianu mentre chì altre spiegazioni restanu invariate.

LAVORAZIONI CNC part-Anebon3

7. Determinazione di i valori di tolleranza geomètrica

 

1) Determinazione di a forma di iniezione è i valori di tolleranza di pusizioni

In generale, hè cunsigliatu chì i valori di tolleranza seguitanu una relazione specifica, cù a tolleranza di forma chì hè più chjuca di a tolleranza di pusizione è a tolleranza dimensionale. Tuttavia, hè impurtante nutà chì in circustanze inusual, a tolleranza di dritta di l'assi di l'arburu slender pò esse assai più grande di a tolleranza dimensionale. A tolleranza di pusizioni deve esse uguali à a tolleranza dimensionale è hè spessu paragunabile à a tolleranza di simetria.

Hè impurtante per assicurà chì a tolleranza di posizionamentu hè sempre più grande di a tolleranza di l'orientazione. A tolleranza di pusizzioni pò include i requisiti di a tolleranza d'orientazione, ma u cuntrariu ùn hè micca veru.

Inoltre, a tolleranza cumpleta deve esse più grande di e tolleranze individuali. Per esempiu, a tolleranza di cilindricità di a superficia di u cilindru pò esse più grande o uguale à a tolleranza di dritta di a rotondità, a linea prima è l'assi. In listessu modu, a tolleranza di flatness di u pianu deve esse più grande o uguale à a tolleranza di straightness di u pianu. Infine, a tolleranza di runout tutale deve esse più grande di u runout circular radiale, roundness, cylindricity, straightness of the prime line and axis, è a tolleranza coaxiality currispundente.

 

2) Determinazione di i valori di tolleranza geomètrica non indicati

Per fà i disegni di l'ingegneria concisi è chjaru, hè facultativu indicà a tolleranza geomètrica nantu à i disegni per a precisione geomètrica chì hè faciule d'assicurà in u processu generale di e macchine utensili. Per elementi chì i requisiti di tolleranza di a forma ùn sò micca specificamente dichjarati nantu à u disegnu, a precisione di a forma è a pusizione hè ancu necessaria. Per piacè riferite à i regulamenti di implementazione di GB / T 1184. Rappresentazione di disegnu senza valori di tolleranza deve esse nutatu in l'attache di u bloccu di titulu o in i requisiti tecnichi è i ducumenti tecnichi.

 

 

Ricambi auto di alta qualità,pezzi di fresatura, èparti tornite in acciaiosò fatti in Cina, Anebon. I prudutti di Anebon anu ottenutu più è più ricunniscenza da i clienti stranieri è stabilitu relazioni à longu andà è cooperative cun elli. Anebon hà da furnisce u megliu serviziu per ogni cliente è sinceramente benvenuti l'amichi per travaglià cù Anebon è stabiliscenu benefici mutuali inseme.


Postu tempu: Apr-16-2024
Chat in ligna WhatsApp!