Posizionamentu G00
1. Format G00 X_ Z_ Stu cumandimu move l'uttellu da a pusizione attuale à a pusizione specificata da u cumandimu (in modu di coordenada assoluta), o à una certa distanza (in modu di coordenada incrementale). 2. Posizionamentu in forma di cutting non-linear A nostra definizione hè: utilizate una velocità di trasversale rapidu indipindente per determinà a pusizione di ogni assi. U percorsu di l'uttellu ùn hè micca una linea dritta, è l'assi di a macchina si fermanu à e pusizioni specificate da i cumandamenti in sequenza secondu l'ordine d'arrivu. 3. Posizionamentu lineale U percorsu di l'uttellu hè simile à u cutting lineale (G01), posizionamentu in a pusizione necessaria in u più brevi tempu (ùn superà a velocità di traversata rapida di ogni assi). 4. Esempiu N10 G0 X100 Z65
G01 Interpolazione lineare
1. Formatu G01 X(U)_ Z(W)_ F_ ; L'interpolazione lineare si move da a pusizione attuale à a pusizioni di cumandamentu in una linea recta è à u ritmu di muvimentu di cumandamentu. X, Z: e coordenate assolute di a pusizione per esse spustata. U,W: Coordenate incrementali di a pusizione da esse spustata.
2. Esempiu ① Programma di coordenada assoluta G01 X50. Z75. F0,2 ;X100.; ② Programma di coordenate incrementali G01 U0.0 W-75. F0.2 ;U50.
Interpolazione circular (G02, G03)
Format G02(G03) X(U)__Z(W)__I__K__F__ ;G02(G03) X(U)__Z(W)__R__F__ ; G02 - in senso orario (CW) G03 - in senso antiorario (CCW) X, Z - in u sistema di coordenate Puntu finale U, W - a distanza trà u puntu di partenza è u puntu finale I, K - u vettore (valore di raghju) da u puntu di partenza à u puntu centru R - a gamma di l'arcu (massimu 180 gradi). 2. Esempiu ① Programma di sistema di coordenada assoluta G02 X100. Z90. I50. K0. F0.2 o G02 X100. Z90. R50. F02; ② Programma di sistema di coordenate incrementali G02 U20. W-30. I50. K0. F0.2 ;o G02 U20.W-30.R50.F0.2;
Secondu ritornu d'origine (G30)
U sistema di coordenate pò esse stabilitu cù a seconda funzione d'origine. 1. Pone e coordenate di u puntu di partenza di l'uttellu cù paràmetri (a, b). I punti "a" è "b" sò e distanze trà l'origine di a macchina è u puntu di partenza di u strumentu. 2. Quandu u prugramma, aduprate u cumandamentu G30 invece di G50 per stabilisce u sistema di coordenada. 3. Dopu à eseguisce u ritornu à u primu urìggini, a priscinniri di a pusizioni attuale di u strumentu, u strumentu si move à a seconda origine quandu stu cumanda hè scontru. 4. U sustituzione di u strumentu hè ancu realizatu à a seconda origine.
Taglio di filettatura (G32)
1. Format G32 X(U)__Z(W)__F__ ; G32 X(U)__Z(W)__E__ ; F - impostazione di filettatura di filettatura E - passo di filettatura (mm) Durante a prugrammazione di u prugramma di filettatura, u RPM di a velocità di u spindle deve esse una funzione cuntrullata uniformemente (G97), è deve esse cunsideratu alcune caratteristiche di a parte filettata. U cuntrollu di a velocità di u muvimentu è e funzioni di cuntrollu di a velocità di u spindle seranu ignorati in u modu di taglio di filu. È quandu u buttone di mantenimentu di l'alimentazione funziona, u so prucessu di muvimentu si ferma dopu à compie un ciclu di taglio.
2. Esempiu G00 X29.4; (1 taglio di ciclu) G32 Z-23. F0.2; G00 X32; Z4.; X29.; (taglio in 2 cicli) G32 Z-23. F0.2; G00 X32.; Z4.
Funzione di offset di diametru di l'utensile (G40/G41/G42)
1. Format G41 X_ Z_;G42 X_ Z_;
Quandu u filu di taglio hè sharp, u prucessu di taglio seguita a forma specificata da u prugramma senza prublemi. In ogni casu, u veru arnese di l'uttellu hè furmatu da un arcu circular (radius di u nasu di l'utensili). Comu mostra in a figura sopra, u raghju di u nasu di l'uttellu pruvucarà errori in u casu di interpolazione circular è tapping.
2. Funzione bias
cumanda di cutting position toolpath
G40 annulla u muvimentu di l'uttellu secondu u percorsu programatu
G41 Right U strumentu si move da u latu manca di u percorsu prugrammatu
G42 Left U strumentu si move da u latu drittu di u percorsu prugrammatu
U principiu di cumpensu dipende da u muvimentu di u centru di l'arcu di u nasu di l'uttellu, chì sempre ùn coincide micca cù u vettore di raghju in a direzzione normale di a superficia di taglio. Dunque, u puntu di riferimentu per a compensazione hè u centru di u nasu di l'uttellu. Di solitu, a compensazione di a lunghezza di l'utensili è u raghju di u nasu di l'utensili hè basatu annantu à un tagliu imaginariu, chì porta alcune difficultà à a misurazione. Appliendu stu principiu à a compensazione di l'utensili, a lunghezza di l'utensili, u raghju di u nasu di l'utensili R, è u numeru di forma di u nasu di l'utensili (0-9) necessariu per a compensazione di u raghju di u nasu di l'utensili imaginariu deve esse misurata cù i punti di riferimentu di X è Z rispettivamente. Quessi deve esse inseriti in u schedariu di offset di l'utensili in anticipu.
"Offset di raghju di u nasu di l'utensili" deve esse cumandatu o annullatu cù a funzione G00 o G01. Sia stu cumandamentu hè cun interpolazione circular o micca, l'uttellu ùn si move micca bè, facendu chì si svieghja gradualmente da u percorsu eseguitu. Dunque, u cumandamentu di offset di u raghju di u nasu di l'uttellu deve esse cumpletu prima di principià u prucessu di taglio; è u fenomenu overcut causatu da principià u strumentu da fora di u travagliu pò esse impeditu. À u cuntrariu, dopu à u prucessu di taglio, aduprate u cumandamentu di muvimentu per fà u prucessu di annullamentu di l'offset
Selezzione di u sistema di coordenate di u travagliu (G54-G59)
1. Format G54 X_ Z_; 2. A funzione usa cumandamenti G54 - G59 per assignà un puntu arbitrariu in u sistema di coordenada di a macchina (u valore di offset d'origine di u travagliu) à i paràmetri 1221 - 1226, è stabilisce u sistema di coordenate di u travagliu (1-6). Stu paràmetru currisponde à u codice G cum'è seguente: Sistema di coordenate di pezza 1 (G54) - Valore di offset di ritornu di l'origine di u travagliu - Parametru 1221 Sistema di coordenate di u pezzu 2 (G55) - Valore di l'offset di u ritornu di l'origine di u pezzu - Parametru 1222 Sistema di coordenate di u pezzu 3 (G56) - valore di offset di ritornu di l'origine di u pezzu — paràmetru 1223 Sistema di coordenate di u pezzu di travagliu 4 (G57) — u valore di l'offset di u ritornu di l'origine di u pezzu di travagliu - paràmetru 1224 Sistema di coordenate di u pezzu di travagliu 5 (G58) - Valore di offset di u ritornu di l'origine di u travagliu - Parametru 1225 Sistema di coordenate di u pezzu di travagliu 6 (G59) - Valore di offset di u ritornu di l'origine di u travagliu - Parametru 1226 Dopu chì a putenza hè attivata è u ritornu d'origine hè cumpletu, u sistema selezziunà automaticamente u sistema di coordenate 1 (G54). Queste coordenate restanu in vigore finu à ch'elli sò cambiati da un cumandamentu "modale". In più di sti passi di cunfigurazione, ci hè un altru paràmetru in u sistema chì pò cambià immediatamente i paràmetri di G54 ~ G59. U valore offset d'origine fora di u travagliu pò esse trasferitu cù u paràmetru n ° 1220.
Ciclu di finitura (G70)
1. Format G70 P(ns) Q(nf) ns: U primu numeru di segmentu di u prugramma di forma di finitura. nf: L'ultimu numeru di segmentu di u prugramma di forma di finitura 2. Funzione Dopu à a sgrossatura cù G71, G72 o G73, finisce u turnu cù G70.
Ciclu in scatola di vittura grossa in u giardinu esterno (G71)
1. Format G71U(△d)R(e)G71P(ns)Q(nf)U(△u)W(△w)F(f)S(s)T(t)N(ns)………… .F__ specifica u cumandamentu di u muvimentu trà A è B in u segmentu di u prugramma da u numeru di sequenza ns à nf. .S__.T__N(nf)…△d: A prufundità di taglio (specificazione raghju) ùn specifica micca i segni pusitivi è negativi. A direzzione di taglio hè determinata secondu a direzzione di AA ', è ùn cambia micca finu à chì un altru valore hè specificatu. U paràmetru di u sistema FANUC (NO.0717) specifica. e: Corsa di retrazione di l'uttellu Questa specificazione hè una specificazione statale, è ùn cambierà micca finu à chì un altru valore hè specificatu. U paràmetru di u sistema FANUC (NO.0718) specifica. ns: U primu numeru di segmentu di u prugramma di forma di finitura. nf: L'ultimu numeru di segmentu di u prugramma di forma di finitura. △u: A distanza è a direzzione di a riserva per a finitura di machining in a direzzione X. (diametru / raghju) △w: a distanza è a direzzione di a quantità riservata per a finitura di machining in a direzzione Z.
2. Funzione Se aduprate u prugramma per determinà a forma di finitura da A à A' à B in a figura sottu, utilizate △d (prufundità di taglio) per taglià l'area designata, è lasciate l'indennità di finitura △u/2 è △ w.
Ciclu in scatola di rotazione di faccia (G72)
1. Format G72W(△d)R(e) G72P(ns)Q(nf)U(△u)W(△w)F(f)S(s)T(t) △t,e,ns,nf , △u, △w, f, s è t anu u listessu significatu di G71. 2. Funzione Cum'è mostra in a figura sottu, stu ciculu hè u stessu cum'è G71, salvu chì hè parallelu à l'assi X.
Ciclu di cumposti di trasfurmazioni di furmazione (G73)
1. Formate G73U(△i)W(△k)R(d)G73P(ns)Q(nf)U(△u)W(△w)F(f)S(s)T(t)N(ns) )………… Blocu numeru N(nf) longu A A' B………△i : Distanza di ritirata di l'utensile in a direzzione di l'asse X (specificazione di u raghju), specificata da u sistema FANUC paràmetru (NO.0719). △k: Tool retract distanza in direzzione Z-axis (specificatu da raghju), spicificatu da paràmetru sistemu FANUC (NO.0720). d: Dividing times Stu valore hè u listessu cum'è i tempi di ripetizione di machining ruvida, specificatu da paràmetru di sistema FANUC (NO.0719). ns: U primu numeru di segmentu di u prugramma di forma di finitura. nf: L'ultimu numeru di segmentu di u prugramma di forma di finitura. △u: A distanza è a direzzione di a riserva per a finitura di machining in a direzzione X. (diametru / raghju) △w: a distanza è a direzzione di a quantità riservata per a finitura di machining in a direzzione Z.
2. Funzione Questa funzione hè aduprata per taglià ripetutamente una forma fissa chì cambia gradualmente. Stu ciclu pò effittivamenti cutà aPezzi di machining CNCèParti di tornu CNCchì sò stati trasfurmati da rough machining o casting.
Ciclu di foratura à pecking frontale (G74)
1. Format G74 R(e); G74 X(u) Z(w) P(△i) Q(△k) R(△d) F(f) e: Quantità in ritirata Questa designazione hè a designazione di u statutu, in un altru I valori ùn sò micca cambiati finu à specìficu. U paràmetru di u sistema FANUC (NO.0722) specifica. x: coordenada X di u puntu B u: incrementu da a à bz: coordenada Z di u puntu cw: incrementu da A à C △i: quantità di muvimentu in direzzione X △k: quantità di muvimentu in direzzione Z △d: in L'ammontu da quale l'uttellu si ritrae à u fondu di u cut. U simbulu di △d deve esse (+). Tuttavia, se X (U) è △I sò omessi, a quantità di retrazione di l'utensile pò esse specificata cù u segnu desideratu. f: Feed rate: 2. Funzione Cum'è mostra in a figura sottu, u tagliu pò esse processatu in questu ciclu. Se X (U) è P sò omessi, l'operazione serà realizatu solu nantu à l'assi Z, chì hè utilizatu per a perforazione.
Ciclu di perforazione di diametru esternu / diametru internu (G75)
1. Format G75 R(e); G75 X(u) Z(w) P(△i) Q(△k) R(△d) F(f) 2. Funzione I seguenti cumandamenti operanu cum'è mostra in a figura sottu, eccettu X Utilizendu Z invece di fora hè u listessu cum'è G74. In questu ciclu, u tagliu pò esse trattatu, è u groove di tagliu di l'asse X è a perforazione di l'assi X ponu esse realizati.
Ciclu di taglio di filu (G76)
1. Format G76 P(m)(r)(a) Q(△dmin) R(d)G76 X(u) Z(w) R(i) P(k) Q(△d) F(f)m : Finitura di i tempi di ripetizione (1 à 99) Questa designazione hè una designazione di statutu, è ùn cambierà micca finu à chì un altru valore hè designatu. U paràmetru di u sistema FANUC (NO.0723) specifica. r: angle to angle Questa specificazione hè una specificazione statale, è ùn cambierà micca finu à chì un altru valore hè specificatu. U paràmetru di u sistema FANUC (NO.0109) specifica. a: Strumentu angolo di u nasu: 80 gradi, 60 gradi, 55 gradi, 30 gradi, 29 gradi, 0 gradi pò esse sceltu, specificata da 2 cifre. Questa designazione hè una designazione di statutu è ùn cambierà micca finu à chì un altru valore hè designatu. U paràmetru di u sistema FANUC (NO.0724) specifica. Cume: P (02/m, 12/r, 60/a) △dmin: a prufundità minima di taglio Questa specificazione hè una specificazione statale, è ùn cambia micca finu à chì un altru valore hè specificatu. U paràmetru di u sistema FANUC (NO.0726) specifica. i: Differenza di radiu di a parte filettata Se i = 0, pò esse usata per u filatu lineale generale. k : Altezza di filettata Stu valore hè specificatu cù un valore di raghju in a direzzione di l'assi X. △d: prima prufundità di taglio (valore di raghju) l: filettatura (cù G32)
2. Ciclu di taglio di filu funziunale.
Ciclu di taglio per diametri interni è esterni (G90)
1. Format Ciclu di taglio lineale: G90 X(U)___Z(W)___F___ ; Press u switch per entre in u modu di bloccu unicu, è l'operazione cumpleta l'operazione di ciclu di u percorsu 1→2→3→4 cum'è mostra in a figura. U signu (+/-) di U è W hè cambiatu secondu a direzzione di 1 è 2 in u prugramma di coordenate incrementali. Ciclo di taglio conico: G90 X(U)___Z(W)___R___ F___ ; U valore "R" di u cune deve esse specificatu. L'usu di a funzione di taglio hè simile à u ciculu di taglio lineale.
2. Funzione ciclu di taglio circulu fora. 1. U<0, W<0, R<02. U>0, W<0, R>03. U<0, W<0, R>04. U>0, W<0, R<0
Ciclu di taglio di filu (G92)
1. Format Ciculu di taglio di filu drittu: G92 X(U)___Z(W)___F___ ; A gamma di filu è u cuntrollu di stabilizazione RPM di spindle (G97) hè simile à G32 (taglio di filu). In stu ciclu di taglio di filu, l'attrezzu di retrazione per u tagliu di filu pò esse operatu cum'è [Fig. 9-9]; a lunghezza di chamfer hè stabilitu cum'è unità 0.1L in a gamma di 0.1L ~ 12.7L secondu u paràmetru assignatu. Ciclo di filettatura conica: G92 X(U)___Z(W)___R___F___ ; 2. Funzione Thread taglio ciclu
Ciclu di taglio à passu (G94)
1. Format Ciclu di taglio Terrace: G94 X(U)___Z(W)___F___ ; Ciclo di taglio a gradini conici: G94 X(U)___Z(W)___R___ F___ ; 2. Funzione Step cutting Control lineare di velocità (G96, G97)
U tornu NC divide a vitezza in, per esempiu, zoni di bassa velocità è d'alta veloce aghjustendu u passu è mudificà l'RPM; a vitezza in ogni zona pò esse cambiatu liberamente. A funzione di G96 hè di eseguisce u cuntrollu di a velocità di a linea è di mantene un ritmu di taglio stabile cambiendu solu l'RPM per cuntrullà u cambiamentu di diametru di a pezza currispondente. A funzione di G97 hè di annullà u cuntrollu di a velocità di linea è di cuntrullà solu a stabilità di RPM.
Set di spostamentu (G98/G99)
U spustamentu di taglio pò esse assignatu displacement per minutu (mm / min) cù codice G98, o spustamentu per rivoluzione (mm / rev) cù codice G99; quì G99 spostamentu per rivoluzione hè utilizatu per a prugrammazione in tornu NC. Velocità di corsa per minuto (mm/min) = Velocità di spostamento per rivoluzione (mm/giro) x RPM del mandrino
Parechji struzzioni spessu usati in centri di machining sò listessiPezzi di machining CNC, Parti di tornu CNCèPezzi di fresatura CNC, è ùn serà micca descrittu quì. I seguenti presentanu solu alcune struzzioni chì riflettenu e caratteristiche di u centru di machining:
1. Esattamente stop check command G09
Formatu d'istruzzioni: G09;
L'uttellu hà da cuntinuà à eseguisce u prossimu segmentu di u prugramma dopu a decelerazione è u pusizziunamentu accuratamente prima di ghjunghje à u puntu finale, chì pò esse usatu per a machining parts with sharp edges and corners.
2. Strumenta cumandante di cunfigurazione di offset G10
Formatu d'istruzzioni: G10P_R_;
P: numeru offset di cumanda; R: offset
L'offset di l'utensili pò esse stabilitu da u prugramma.
3. Cumanda di pusizioni unidirezionale G60
Formatu d'istruzzioni: G60 X_Y_Z_;
X, Y, è Z sò e coordenate di u puntu finale chì anu bisognu à ottene un posizionamentu precisu.
Per l'elaborazione di u foru chì richiede un posizionamentu precisu, aduprate stu cumandamentu per attivà a macchina per ottene u posizionamentu unidirezionale, eliminendu cusì l'errore di machinazione causatu da u backlash. A direzzione di posizionamentu è a quantità di overshoot sò stabilite da paràmetri.
4. Esat stop check mode cumanda G61
Formatu d'istruzzioni: G61;
Stu cumandamentu hè un cumandamentu modale, è in u modu G61, hè equivalente à ogni bloccu di prugramma chì cuntene cumandamentu G09.
5. Cuntinuous cutting mode cumanda G64
Format d'istruzzioni: G64;
Questa struzzione hè una struzzione modale, è hè ancu u statu predeterminatu di a macchina strumentu. Dopu chì l'uttellu si move à u puntu finale di l'istruzzione, cuntinuerà à eseguisce u prossimu bloccu senza decelerazione, è ùn affetterà micca u posizionamentu o a verificazione in G00, G60 è G09. Quandu annullà u modu G61 Per aduprà G64.
6. Cumanda di ritornu automaticu di u puntu di riferimentu G27, G28, G29
(1) Ritorna à u cumandamentu di cuntrollu di u puntu di riferimentu G27
Formatu d'istruzzioni: G27;
X, Y è Z sò i valori di coordenate di u puntu di riferimentu in u sistema di coordenate di u travagliu, chì ponu esse usatu per verificà se l'uttellu pò esse posizionatu nantu à u puntu di riferimentu.
Sutta sta struzzione, l'assi cumandatu torna à u puntu di riferimentu cù un muvimentu rapidu, decelera automaticamente è eseguisce un cuntrollu di pusizioni à u valore di coordenada specificata. Se u puntu di riferimentu hè posizionatu, a luce di signale di u puntu di riferimentu di l'assi hè accesa; s'ellu ùn hè micca coherente, u prugramma hà da verificà dinò. .
(2) Cumandamentu di ritornu automaticu di u puntu di riferimentu G28
Formatu d'istruzzioni: G28 X_Y_Z_;
X, Y è Z sò e coordenate di u puntu mediu, chì ponu esse stabilitu arbitrariamente. A machina strumentu si move à questu puntu prima, è poi torna à u puntu di riferimentu.
U scopu di stabilisce u puntu intermediu hè di impedisce chì l'utillita interferisca cù a pezza o l'attrezzatura quandu torna à u puntu di riferimentu.
Esempiu: N1 G90 X100.0 Y200.0 Z300.0
N2 G28 X400.0 Y500.0; (u puntu mediu hè 400.0,500.0)
N3 G28 Z600.0; (u puntu mediu hè 400.0, 500.0, 600.0)
(3) Ritorna automaticamente da u puntu di riferimentu à G29
Formatu d'istruzzioni: G29 X_Y_Z_;
X, Y, Z sò e coordenate di u puntu finale restituite
Duranti u prucessu di ritornu, u strumentu si move da ogni pusizioni à u puntu intermediu determinatu da G28, è poi si move à u puntu finale. G28 è G29 sò generalmente usati in coppie, è G28 è G00 ponu ancu esse usatu in coppie.
Tempu di Postu: 02-Jan-2023